tisdag 18 september 2012

Dags för eget rum

Snart ska Lill-Ivar få sova i sitt alldeles egna rum. Det är med blandade känslor vill jag lova men det är i alla fall himla roligt att pyssla i ordning.

Vi började med att bära ut allt bråte som förvarats inne i rummet. (Vidare ut till det överfyllda garaget som ska få en genomgång framöver...) Sedan kånkade pappa och Jonas upp farmors gamla skåp som nu ska få fyllas med leksaker, böcker och andra hemligheter. Jag torkade rent med såpvatten sen lade jag lite färgglatt bänkpapper i lådor och på hyllplan. Blev lite skolstartsnostalgisk på köpet.

Så här blev resultatet:

Ska bli spännande att se unge mannens reaktion imorgon. Om han är lika uppspelt som jag? ☺

2 kommentarer:

  1. Snyggt! Jag tror han kommer bli överförtjust!

    SvaraRadera
  2. Det blev han, i alla fall när han såg att han kunde öppna skåpet och plocka ut alla böcker! ☺

    SvaraRadera